خواب راحت با چه غذاهایی ممکن است؟

خواب

خواب

شما تلاش بیهوده میکنید. دیگر نمیتوانید صبر کنید. بلاخره بعد از یک روز خسته کننده طولانی به حالت غش به رختخواب می‌روید. تشریفات خوابیدن را خلاصه می کنید. لباس خواب را می‌پوشید. تلفن همراهتان را در وضعیت سکوت قرار داده و چراغ ها را خاموش می کنید و سپس هیچ. هیچ چیز رخ نمی‌دهد. شما نمی‌توانید بخوابید. همه چیز خاموش شده است بجز خود شما.

بیش از یک چهارم جمعیت ایالات متحده آمریکا می‌گویند که گاهگاهی خواب کافی ندارد و تقریبا ۱۰ درصد آنها دچار مرض بی خوابی هستند. این آمار توسط مرکز پیشگیری و کنترل بیماری اعلام شده است. اما اگر شما دچار مشکل خواب هستید ممکن است علاج آن یک رژیم غذایی ساده باشد. غذا مادر طبیعت و به عنوان یک قرص خواب طبیعی می باشد. مطمئن باشید که خوردن یک خوراک ساده قبل از خواب می تواند انتخاب درستی باشد که برای شما خواب راحتی را به ارمغان می‌آورد.

ملیسا ریفکین می‌گوید بعضی از غذاها حاوی مواد مغذی هستند که ممکن است به آرام شدن ما کمک کنند. در حالی که برخی دیگر دارای مواد تشکیل دهنده خاصی هستند که ممکن است فرایند هضم غذا را طولانی کنند و آرامش شما را دچار وقفه نمایند. غذاهایی که در طول روز شما را آرام نگه می دارند مانند نان سفید، شیرکاکائو، موز، انواع گیلاس ها و چای بابونه برای شب مناسب هستند. شما همچنین باید از مصرف غذاهای انرژی زا قبل از خواب اجتناب کنید. این مواد شامل آب، بادام، نان گندم کامل، گوشت قرمز و بستنی با پایه شیر هستند. مصرف مواد فوق قبل از رفتن به رختخواب ممنوع است.

همه چیز درمورد آنچه شما را آرام میکند

تیموتی ای روهرز زیست شناس ارشد، پروفسور دانشگاه وین و محقق در مرکز خواب بیمارستان هنری فورد می‌گوید علاوه بر داشتن یک رژیم غذایی خاص، قرار گرفتن در یک محل آرام تاثیر بسیار زیادی بر آرام شدن شما دارد.

راه هایی که حقیقتا یک ساعت زودتر شما رابه رختخواب می‌برند

برخلاف عقاید مرسوم ، یک لیوان شیر گرم به علت محتویات آن، شما را به یک خواب عمیق فرو نمیبرد. اگرچه که شیر حقیقتا شما را آرام میکند. عامل دیگری که باید به آن توجه کرد تنظیم وقت برای خوردن آخرین وعده غذایی روزانه است. اگر شما درست قبل از خواب غذا بخورید بدن شما شروع به هضم غذا می کند که این باعث وقفه در آرامش شما می شود. به همین نحو اگر درست قبل از خواب آب بنوشید سیستم پالایش بدن شما فعال شده و شما نیاز پیدا می‌کنید که مرتب برای رفتن به دستشویی بیدار شوید.

مادامی که غذاهایی وجود دارند که ما را آرام می کنند. بهترین انتخاب خوردن یک وعده غذای بسیار سبک قبل از خواب است (ترجیحا ۲ ساعت قبل از خواب). از خوردن الکل و کافئین اجتناب کنید. چون این مواد در خوابیدن وقفه ایجاد می کنند.

غذای سالم

غذای سالم

سعی کنید به این ۵ غذا و دستورالعمل که به شما در آرام شدن و خواب خوش داشتن کمک می کند عمل نمایید

  1. مخلوط برنج، سالاد با نخود برشته شده

روی نخود حساب کنید که برای شما یک خواب به دور از نگرانی را به ارمغان می‌آورد. بنشن حاوی ویتامین B6 و ویتامین های محلول در آب است که سطح سروتونین را بالا برده و این امر به داشتن خواب آسوده کمک می‌کند. در این دستور غذا نخود برشته شده را همراه با برنج، گل کلم، پیاز، کلم پیچ، هویج و گوجه فرنگی خشک شده در آفتاب با هم مخلوط کرده سپس به آن سس ترکیب سرکه و روغن زیتون و ادویه را می افزاییم که یک وعده غذای عصرانه سبک و تازه میباشد.

  1. رول بوقلمون و سبزیجات

یک خوراک سبک مخلوطی از سبزیجات و بوقلمون برای ناهار و یا شام ، تریپتوفان بقیه کارها را انجام میدهد. تریپتوفان یک نوع اسید آمینه ضروری است که در بدن شما برای ساختن سروتونین استفاده می گردد و در نهایت به ملاتونین تبدیل شده که در شما احساس خواب آلودگی ایجاد می نماید. روی تکه های لذیذ بوقلمون حموس (ترکیب نخود پخته کوبیده و سیر) پخش کنید و سبزیجات مورد علاقه تان را به آن اضافه کنید و هنگام میل کردن صدای خرد شدن آن را زیر دندان حس کنید.

بیشتر بخوانید : فیبر در چه غذاهایی وجود دارد؟

  1. گوجه فرنگی توسکانی و سالاد نان

این سالاد تابستانی سبک و تازه شما را به خواب دعوت می کند. قسمت اصلی کار در انتخاب نان سفید است. گوجه فرنگی، پیاز، خیار و ریحان تازه را در ظرف بریزید سپس سر بر روی بالش نرم قرار دهید.

  1. بستنی یخی ماست و گیلاس

بستنی با پایه شیر شما را بیدار نگه میدارد. مصرف غذاهایی که چربی بالایی دارند قبل از خواب باعث آشفتگی شما می شوند. استفاده از بستنی یخی ماست و گیلاس قبل از خواب برای کسانی که دوستدار شیرینی هستند مانند یک شیرینی طبیعی عمل می‌کند. گیلاس یکی از معدود میوه هایی است که در مغز تولید هورمون ملاتونین می‌کنند که سیکل خواب و بیداری را منظم میکند. این بستنی فقط ۱۰ دقیقه زمان می خواهد تا خود را نشان دهد. ترکیب آن شامل گیلاس، تکه های کوچک نارگیل تست شده، عسل و ماست یونانی است.

  1. بستنی موز و گیلاس

    اگر نمی توانید بستنی را ترک کنید بیایید این بستنی را امتحان کنید. موز منبع غنی از پتاسیم و منیزیم است. این مواد که با هم در موز جمع شده اند به عنوان یک آرام کننده ماهیچه ها عمل می کند. گیلاس و موز منجمد شده را با هم مخلوط کرده و به آن مقداری شیر بادام اضافه کنید.

Related Post

4 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
برای نوشتن نظرتان تعارف نکنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *