سیب زمینی داغ!

سیب زمینی داغ!Reviewed by شبیر on Nov 7Rating: 4.5سیب زمینی داغ!
سیب زمینی

سیب زمینی

۱۰ نوع سیب زمینی پخته سالم و فوق العاده که شما آن را امتحان نکرده اید

سیب زمینی پخته را به خاطر می آورید؟ من پذیرفتم که در میان این همه غلات، کربوهیدرات و سبزیجات تقریباً سیب زمینی را فراموش کرده ام. این غذایی راحت، سرشار از نشاسته، گرم و سیر کننده است. آنها غذاهای کاملی برای شبهای خنک پاییز هستند. جالب است که برخی چیزهای خیلی سالم، در دسترس و ارزان می‌توانند اینقدر خوشمزه باشند. اما این درست است که آنها حقیقتاً برای شما خوب هستند.

سیب زمینی پخته

در مورد کربوهیدرات ها شما چه می گویید؟ من برای مدتی طولانی از سیب زمینی اجتناب کردم اما نه خیلی زیاد. من این غذا را به صورت پخته و با پوست می خورم. اما چرا؟ سیب زمینی سرشار از ویتامین c است و برای سلامتی سیستم ایمنی خوب است و پتاسیم که برای فشار خون خوب است و دارای مقداری فیبر است. مخصوصاً وقتی با پوست خورده شود و طبق منابع غذایی قابل اعتمادی که من به آن دسترسی داشتم خوردن آن خوب است. خوردن فیبر بیشتر به شما کمک می کند که وزن از دست بدهید و آن را ثابت نگه دارید. تمام اینها که گفتیم برای هر سیب‌زمینی ۱۰۰۰ تومان است. آیا این یک خرید ارزان است یا چیزی دیگر؟

در حقیقت مسئله خود سیب زمینی پخته نیست. بلکه تکه های کره و خامه ترش و یا سایر چیزهای از این دست همراه آن است که آن را غیرسالم می‌کند. بنابراین بیایید برگردیم به اصل موضوع و امشب برای شام سیب زمینی پخته داشته باشیم. این جا ده نوع شام سالم تر و خوشمزه تر برای امتحان کردن است.

بیشتر بخوانید : کربوهیدرات خالص و شکر

چگونه یک سیب زمینی را بپزیم:

سیب زمینی

سیب زمینی

۱٫سیب‌زمینی را آماده می کنیم. برای هر نفر یک عدد متوسط و با یک چنگال سوراخ های متعدد در آن ایجاد کنیم.

۲٫پخت سیب زمینی:

در مایکروویو: سیب زمینی ها را در مایکروویو بگذارید و روی درجه متوسط بپزید. یکی دو بار آن را بچرخانید تا اینکه نرم شود. حدود ۲۰ دقیقه. یا مطابق دستوری که در راهنمای مایکروویو شما است آن ها را بپزید.

در فر: سیب زمینی ها را مستقیماً در سینی وسط فر با حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه بپذید.

۳٫وقتی که سیب زمینی به دمای مناسب رسید بالای آن دو برش به شکل ضربدر ایجاد کنید.

سیب زمینی

سیب زمینی

سپس ۱۰ چاشنی فوق العاده برای امتحان کردن:

گوشت و بروکلی

یک دوم فنجان بروکلی پخته، ۳ قاشق غذاخوری گوشت پخته و خرد شده به صورت نگینی، یک قاشق غذاخوری ماست ساده، یک چهارم فنجان پنیر چدار رنده شده.

سبزیجات ایتالیایی

یک چهارم فنجان کدو سبز پخته و خرد شده با یک چهارم فنجان گوجه فرنگی بدون نمک خرد شده و یک دوم قاشق چایخوری ادویه ایتالیایی، یک چهارم فنجان پنیر ایتالیایی رنده شده.

پنیر روستایی و گوجه فرنگی تنوری

یک دوم فنجان گوجه گیلاسی قرمز یا زرد تنوری در دو قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک چهارم فنجان پنیر روستایی، یک قاشق چایخوری پیاز کوهی.

بیکن و آووکادو

دو برش بیکن پخته، یک چهارم آووکادو، ۲ قاشق غذاخوری سالسا، ۲ قاشق غذاخوری پنیر رنده شده.

سس گوشت-مارینارا (نوعی سس ماکارونی)

۵۰ گرم گوشت گوساله چرخ کرده پخته با یک سوم فنجان قارچ ورقه شده با ۳ قاشق غذاخوری سس پاستا، یک قاشق غذاخوری پنیر پارمزان

سس اسکالیون-رانچ (نوعی سس سفید)

یک قاشق غذاخوری سس رانچ کم چرب، ۲ قاشق غذاخوری سس اسکالیون

سس گوجه فرنگی-پستو (نوعی سس گوجه فرنگی همراه با سبزیجات)

یک قاشق غذاخوری پستو آماده همراه با گوجه فرنگی له شده

ترب کوهی خامه ای

یک قاشق غذاخوری خامه ترش کم چرب با یک دوم قاشق چای خوری ترب کوهی که به عنوان ادویه استفاده میشود.

پیازچه کوهی خامه ای

یک قاشق غذاخوری پنیر روستایی کم چرب همراه با دو قاشق چایخوری پیازچه کوهی خرد شده

تکس-مکس (سس تگزاسی-مکزیکی)

یک قاشق غذاخوری لوبیا، یک قاشق غذاخوری سس سالسای گوجه فرنگی، ۱ قاشق چای خوری گشنیز تازه خرد شده.

 

منبع : http://www.eatingwell.com/article/16444/hot-potato-10-healthy-baked-potato-toppings-you-havent-tried/

Related Post

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
برای نوشتن نظرتان تعارف نکنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *